2017.10.23. ,
facebookrss

LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

Murau: nem csak a síelőké a világ

A stájer városka és környéke nyáron - sőt ősszel és tavasszal is - tucatnyi kikapcsolódási és sportolási lehetőséget kínál.

Bauer Zsuzsa
2017.08.11  09:00
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Ha azt mondom, Murau, valószínűleg sokaknak a tél és a síelés jut az eszébe. Nem véletlen, hiszen az osztrák település melletti pályák a magyarok kedvelt úti céljai, én is síeltem már itt legalább kétszer. Ám a stájer városka és környéke nyáron - sőt ősszel és tavasszal is - tucatnyi kikapcsolódási és sportolási lehetőséget kínál. Ebből hoztunk most egy kis ízelítőt önöknek.
Azért tértünk vissza ide többször is síelni, mivel viszonylag gyorsan el lehet jutni autóval Budapestről (5-6 óra), és a pályarendszer kellemes. Furcsa is volt most nyári fényekben, zöldellő rétekkel és muskátliktól roskadozó alpesi házakkal tarkítva látni a vidéket. A Murautól nyolc kilométerre található Kreischberg-felvonó parkolója kongott az ürességtől, télen ádáz küzdelem folyik itt a szabad helyekért. Ám idéntől nyáron is feljuthatunk a Kreischberg 2002 méteres csúcsára, hiszen júliusban és augusztusban heti három napon a túrázók előtt is kinyílnak a kabinos liftek ajtói.

Fel a magasba!

Ausztriáért télen-nyáron rajongok. Imádom gyönyörű élénk színeit, hatalmas hegyeit, a zöld és kék ezernyi árnyalatában csillogó tavait, folyóit, a jól kitáblázott kerékpárútjait, a rövidebb és hosszabb túraútvonalait, a finom ízeket, a helyiek vendégszeretetét. Itt valóban minden tipp-topp, minden a helyén van. Itt mindig lehet valamit csinálni, az osztrákok figyelnek arra, hogy a vendég egy percig se unatkozzon. Kétnapos kirándulásunk alkalmával mi például a Murautól körülbelül félórányi autóútra lévő Turracher Höhéhez mentünk, ahonnan felvonóval jutottunk fel a hegyre. Sajnos azonban csak röviden sétálhattunk a magasban, mivel hamar egy kisebb viharban találtuk magunkat. Ám a szerencsésebbek, akik jó időben érkeznek, számtalan túraútvonalon indulhatnak el (vezetett túrák is vannak), hogy közben a csodás panorámában gyönyörködhessenek. Sziklák, hegycsúcsok, kis tavak, hütték, legelők, tehenek, virágok - már-már giccsesnek tűnhet, de itt valóban ilyen a vidék.

Mi ehelyett a Turracher Höhe ásványmúzeumában (Kranzelbinder) található ásványokat csodáltuk meg, igazán különleges darabok is találhatók köztük. Szintén esős napra ajánljuk (persze szép időben is megnézhetjük) Murauban a sörfőzdét, amely egyúttal múzeum és interaktív kiállítás is. Itt megismerhetjük a sörfőzés csínját-bínját, ebben különféle színes-szagos (szó szerint az, mivel az új kiállítás az öt érzékszervre épít) installációk vannak a segítségünkre. És természetesen a végén a kóstolás sem maradhat el, majd a szuvenírboltban a vásárlás, ahonnan néhány Murauer-logóval ellátott söröskorsó és néhány üveg sör nélkül nem érdemes kilépni.

Vizes élmények: folyó, vízesés, tó

Az iszogatás után jól fog esni a séta Murau történelmi belvárosában. A városka nagyon büszke rá, hogy négyszáz éve egy grófi család él itt, mégpedig a róluk elnevezett Schwarzenberg-kastélyban. Az épület magántulajdonban van, és nem látogatható, ám mivel idén minden a 400 éves grófi jelenlét körül forog (számos programot, rendezvényt szerveznek ezen alkalomból), ezért október 14-ig mi is bekukkanthatunk a barokk vár falai mögé. Ha azonban nem vagyunk kíváncsiak a kékvérű család történtére és lakhelyére, akkor sétáljunk végig a Mura mentén, barangoljunk a kis utcákban, pihenjünk meg a Schillerplatzon, kukkantsunk be egy-két kis templomba. Sőt, ha elég bátrak vagyunk, le is ereszkedhetünk a folyópartra Mura istennő szobrához, aki az egyik kezében villámot, a másikban komlót tart. Simogassuk meg, és ha minden igaz, teljesíti egy kívánságunkat...

Ami akár az is lehetne, hogy láthassuk a 65 méter magasról lezúduló Günster vízesést. A zuhatag körülbelül 20 km-re északra fekszik Murautól, a parkolótól nem messze állatsimogató fogadja a látogatókat, a gyerekek nagy örömére. A vízeséshez fahidakon, fapallókon keresztül jutunk fel, de már útközben is érdemes nézelődni, hiszen lenyűgöző a szurdok látványa. Szinte méterenként lehetne fotózni, olyan szép a panoráma, sok-sok szelfi készült ittjártunkkor is. Másodpercenként 200-250 liter víz zúdul le a magasból, ezzel egy állandó permetfelhőbe vonva a környezetet. Nyáron garantált a felfrissülés!

A természet szerelmeseinek ajánlom a Grüner Seet is, amely nevéhez hűen valóban vakítóan zöld. Ezt érdemes a Murauból hazafelé vezető úton megejteni, kb. két és fél óra utazás után épp jó lesz itt egy kicsit kiszállni a kocsiból. A tavat nemrégen Ausztria egyik legszebb turisztikai célpontjának választották, ezzel a döntéssel mi nem is vitatkozunk. A vizét a környező hegyekből érkező elolvadt hó adja, a tó tavasszal teljesen felduzzad (bár nem olyan mély, maximum 10-11 méter), és előfordul, hogy a part menti padokat is ellepi, míg őszre akár teljesen ki is száradhat. Fürödni nem igazán lehet benne, mert 10 foknál nem nagyon lesz melegebb, a búvárok azonban előszeretettel merülnek le a mélybe szépségéért. Ám ha épp nincs nálunk mélytengeri búvárfelszerelés, de legalább kényelmes cipőben jöttünk, akkor fél óra alatt mindenképp sétáljuk körbe ezt a kis ékszerdobozt.

Enni, inni, aludni...

Stájerország messze földön híres tökmagolajáról. Az éttermekben az étlapokról sehol sem hiányozhat a tökmagkrémleves, a tökmaggal panírozott bécsi szelet, még a fagyit is kandírozott tökmaggal és tökmagolajjal szervírozzák. A vidék jellegzetes fája a cirbolyafenyő, állítólag Murau környékén található Európa legnagyobb cirbolyafenyő-erdője. A fa terméséből készült pálinkát se hagyjuk ki.

Murauban, illetve a Kreischberg lábánál fekvő St. Lorenzen ob Murauban és St. Georgen ob Murauban számos hotel, panzió, fogadó található, nagy részükben magyar személyzettel. A Club Appartement Hotel például közvetlenül a felvonó mellett található, a szálloda 137 apartmannal, wellnessrészleggel, fitneszteremmel, játszótérrel, házi mozival, játékszobával várja vendégeit.

Fotók: Bauer Zsuzsa, Club Apartement Hotel/Accent Hotels Kreischberg

A kommenteléshez be kell jelentkezni.