2018.10.17. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


JÁTSSZ, NYERJ, REGGELIZZ!

Heti kérdésünk: Melyek azok a tápanyagok, amelyek kiemelt szerepet játszanak a növekedésben és az erős csontok kialakulásában?

Családi Lap
2013.11.11  00:00   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Olvasd el cikkünket, és válaszolj a hozzá tartozó kérdésre. Minden héten új kérdés, új esély a nyereményre. És még a fődíjak egyike is a tied lehet!


Olvasd el cikkünket, és válaszolj a hozzá tartozó kérdésre. Minden héten új kérdés, és új esély a nyereményre. A helyesen válaszolók között az alábbiakat sorsoljuk ki:
  • HETI NYEREMÉNYEK: 1 hónapra elegendő Nestlé gabonapehely-csomag 3 db 4 fős család számára
  • FŐDÍJAK: fél évre elegendő Nestlé gabonapehely-csomag 2 db 4 fős család számára


A kiegyensúlyozott reggeli titka

Mi az, ami energiát és lendületet adhat a napi teendőink elvégzéséhez a nap kezdetén? Sokan tudják rá a választ, hogy ez nem lehet más, mint a reggeli, ébredés után mégis kevesen ülnek asztalhoz. Pedig ez a nap egyik legfontosabb étkezése, ennek ellenére manapság sok gyerek is korgó gyomorral indul iskolába. Egy nemzetközi felmérés* szerint például háromból egy csemete egy falatot sem eszik reggel.

Miért fontos?

Lehet-e kifogás a reggeli rohanás a nap első étkezésének kihagyására? Sajnos igen - erre mutatott rá az Európai Gabonapehely Szövetség felmérése* is, amely szerint kontinensünk lakosságának 61 százaléka hetente többször is száműzi napirendjéből a reggelit. Pedig az esti vacsora és a reggeli között akár 12-14 óra is eltelhet, amely idő alatt jelentősen lecsökken szervezetünk energiaszintje. Ha üres gyomorral vágunk neki a napnak, kevésbé leszünk lendületesek azokhoz képest, akik nem sajnálták az időt egy tápláló reggelire.

Mit együnk?

Sokan letudják az étkezést egy párizsis szendviccsel zöldség, gyümölcs és folyadék nélkül, amellyel csupán az éhségüket csillapítják. De mit is tartalmazzon egy tápláló, kiegyensúlyozott összetételű reggeli?
"Teljes értékű gabonával készült élelmiszert, például pékárut vagy gabonapelyhet, valamilyen teljes értékű fehérjeforrást, mint amilyen a tej, a joghurt, valamint friss zöldséget vagy gyümölcsöt, illetve innivalót" - tanácsolja Antal Emese, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének főtitkára. Kifogás-e tehát ezek után az időhiány, ha például egy tálka gabonapehely elkészítése és elfogyasztása tejjel és friss gyümölccsel csupán pár percet vesz igénybe?

Teljes értékű gabonák

A teljes értékű gabona hozzájárul szervezetünk kiegyensúlyozott tápanyagellátásához. És miért is fontos hangsúlyozni a gabona teljes értékét? Mert a magbél mellett a jelentősebb rost-, vitamin- és ásványi anyag tartalmú csíra és a maghéj is megmarad a gabonában, ezek pedig többek között az emésztésünkre vannak jótékonyan hatással. Ráadásul, ha teljes értékű gabona hozzáadásával készült gabonapelyheket tejjel fogyasztjuk, olyan további értékes összetevőkhöz juthatunk, mint az A-vitamin, a B-vitaminok, a növekedéshez és az erős csontozat kialakulásához szükséges D-vitamin és kalcium, valamint magnézium, kálium, foszfor és szelén.

Együtt a család

Ne feledjük, a reggelizés ezek mellett egy remek program is, hiszen jó alkalom arra, hogy együtt legyen a család. A közös étkezés ráadásul hozzájárul ahhoz is, hogy a gyerekek megfelelő táplálkozási szokásokat alakítsanak ki. Szánjunk hát rá hát időt, és ne legyen kifogás a rohanás!

*European Breakfast Cereal Association, 2012

 

Kérdés (3. hét): Melyek azok a tápanyagok, amelyek kiemelt szerepet játszanak a növekedésben és az erős csontok kialakulásában?

 

Ha szeretnél a kérdésre válaszolni, és részt venni a játékban, akkor regisztrálj, vagy lépj be már meglévő felhasználóneveddel és jelszavaddal. FONTOS: a nyerteseket telefonon értesítjük, így kérünk, hogy olyan számot adj, meg amin fel tudunk hívni, ha megnyerted valamelyik díjunkat.

A nyereményjáték lezárult, gratulálunk szerencsés játékosoknak!

1. heti játék nyertesei:

Mesterházy Katalin, Veszprém
Apáti József, Nyíregyháza,
Juhász Barbara, Budapest

2. heti játék nyertesei:

Vasas Klára, Kazincbarcika
Gergely Ágota, Tamási
Kóczián Józsefné, Budapest

3.heti játék nyertesei:

Petrovszka Viktória, Budapest
Tóth Zsófia, Szigethalom
Eitner Dóra, Várpalota

Fődíj nyertesei:

Szabó Veronika, Budapest
Tóth Jánosné, Mándok

 






A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás